Τετάρτη, 30 Ιουλίου 2008

«ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΤΟ ... «ΑΓΙΟ ΦΩΣ»;» ...Ο «YANNIS», ΛΕΕΙ: «ΝΑΙ»!!



ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΤΟ ... «ΑΓΙΟ ΦΩΣ»;


ο YANNIS έγραψε:
Όποιος δεν έχει πάει να δει πως βγαίνει το Άγιο Φως, εκφράζει την κακή του διάθεση. Επειδή υπάρχει και άλλο επαναλαμβανόμενο γεγονός, θαύμα και αυτό, που μόνο η Ορθοδοξία έχει τη δυνατότητα να κηρύττει παγκοσμίως. Εννοώ τον Αγιασμό των Φώτων, που το αγιασμένο νερό παραμένει καθαρό για χρόνια χωρίς δυσωδία!! Μάλιστα πριν 25 χρόνια έκανα το πείραμα με ένα άπιστο.. και μέχρι σήμερα παραμένει ατόφιο στη βιβλιοθήκη μου.
Είναι τι ίδιο Θαύμα με το Φως.! Γιατί δεν μιλάει κανείς; Μήπως και αυτό το αμφισβητούν κάποιοι; Μπορεί να τελέσει Ορθόδοξο αγιασμό, ο Καθολικός, Προτεστάντης, Μουσουλμάνος, Βουδιστής κλπ. κληρικός; Γιατί μόνο όποιος πιστεύει σε Τριαδικό Θεό, μπορεί να κάνει τέτοια σημεία. Επί τη ευκαιρία οι Καθολικοί βάζουν αλάτι στον αγιασμό, δεν τον πίνουν, και απλά ραντίζονται...


ο Forum EPISKEPTHS
έγραψε:

Γεια σου, αγαπητέ Γιάννη! :-)

Θα ήθελα να παρατηρήσω σχετικά με τον αγιασμό που λες, ότι ο ιερέας δεν επικαλείται να κατέλθει εξ' ουρανού κάποιο ειδικό ύδωρ, αγιασμένο, αλλά αγιάζει αυτό που έχει μπροστά του. Έτσι δεν είναι; «Αγίασε, το ύδωρ τούτο», λέει στην σχετική ευχή. Αν κάνω λάθος, σε παρακαλώ να με διορθώσεις.
Το ίδιο συμβαίνει και με την προσευχή του πατριάρχη στον τάφο του Χριστού: Δεν γίνεται καμιά επίκληση για να κατεβεί κάποιο φως από τον ουρανό. Σωστά;

Και στην περίπτωση του φωτός, δεν έχουμε κανένα θαύμα επομένως, αφού ο πατριάρχης ανάβει τα κεριά από το καντήλι που είναι στον τάφο του Χριστού, αλλά ούτε και με τον αγιασμό έχουμε κανένα θαύμα, διότι νερό ήταν και νερό παρέμεινε! Αμφιβάλεις;

Μην ξεχνάς ότι και τη θάλασσα «αγιάζουμε», όπως στο λιμάνι του Πειραιά, δεν ξέρω όμως αν μετά από αυτό θα τολμούσε ο μητροπολίτης να πιει λίγο από το «αγιασμένο» αυτό θαλασσινό νερό του λιμανιού, το οποίο εξακολουθεί να είναι μέχρι αηδίας (σωστό βοθρόλυμα) μολυσμένο!
Μην ξεχνάς ότι έχουμε και περιπτώσεις που έχουν πνιγεί και βουτηχτές κατά την διάρκεια τέτοιας τελετής. Πώς το ερμηνεύεις αυτό;

Και με την ευκαιρία θα ήθελα να σε ρωτήσω:

1. Δεν σε ενοχλεί αισθητικά αυτό το έθιμο (με μια ιερή τελετή υποτίθεται), δεν σε ενοχλεί ΚΑΙ αυτή η σχετική γύμνια με τους βουτηχτές; 2. Ακόμα πιο πολύ, δεν σε ενοχλεί ΚΑΙ (η ασέβεια κατ' εμέ), το να... «πετάει» ο παπάς τον σταυρό στη θάλασσα;

Και μια και το έφερε η κουβέντα, θα ήθελα να σε ρωτήσω: Ποια η διαφορά (σε ποιότητα, και σε αξία, ας πούμε), μεταξύ του «μικρού αγιασμού» (που τελείται κάθε πρώτη του μήνα, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις), και του «μεγάλου αγιασμού» που τελείται κάθε χρόνο στην μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης; Ξέρεις;
Συμφωνείς με αυτούς (τους βλάσφημους και ανόητους) που λένε ότι ο «μεγάλος αγιασμός» είναι κάτι σαν... την θεία μετάληψη;
Κάτι τέτοιο ξεστόμισε πέρσι τέτοια μέρα ο Χριστόδουλος στη Χαλκίδα, και καλούσε τους πιστούς να πιουν από αυτόν τον «μεγάλο» αγιασμό, για να γιατρευτούν (έτσι μαγικά) από οποιαδήποτε αρρώστια και αν έχουν, και να τον φυλάξουν για ώρα μεγάλης ανάγκης!!! Αυτός το έκανε;
Τα είδες μετά τα χαΐρια του, ε;

Αυτά τα λίγα είχα, προς το παρόν να σου γράψω, και ελπίζω να τα ξαναπούμε.
Χαίρε! :-)

Δεν υπάρχουν σχόλια: